باورهای غلط در مورد آرایش صورت

اشتراک گذاری :

مجله نودیها – بخش آرایش و مدل مو – باورهای غلطی در مورد آرایش کردن در مخصوصا برخی جوامع مثل ما وجود دارد که به نظر می رسد باید با فرهنگ سازی و مطرح کردن آن در رسانه ها و بحث و گفتگو در این زمینه حتما به آن پرداخت در ادامه به چند نکته اشاره می‌کنیم :

الف – آرایش کردن برای سنین حتی میان سالی و نزدیک به پیری اشتباه رایجی است اصولا چهره انسان مخصوصا زن ها تا سنین نزدیک بالا زیبایی های خودش را دارد و در فرهنگ های غربی هم معمولا زن های مسن آرایش می‌کنند. در فرهنگ ما زن های مسن هم قابل احترام و توجه اطرافیان هستند و نیاز به آرایش ندارند ولی در عین حال این که در جوانی و میانسالی برخی را می بینیم که آرایش می‌کنند،ناشی از  یکی از باورهای غلط است.

ب-آرایش کردن مناسبت دارد در فرهنگ گذشته ما گاهی آرایش را مخصوص خلوت های زناشویی می دانستند و اگر عروسی با خودش در جهیزیه لوازم آرایش میخرید اصولا برای همین منظور استفاده می شد یا در مناسبت‌های خاص مثل عروسی ها که البته از غلظت  آرایش در مراسماتی مثل عروسی کاسته شده و دیگر مثل قبل خانم ها اصطلاحا خودشان را خفه نمی کنند. حتی عروس ها دیگر مثل قبل آرایش نمی کنند که این به همان فرهنگ صورت جوان را چه به نیاز به آرایش است دارد. پس، آرایش در هر جایی مثلا برای رفتن به خرید یا مسافرت و… باور و فرهنگ غلطی است. 

ج – اصولا جلوه گری و آرایش کردن برای طبقات فرودست بوده زن های باکلاس و با پرستیژ در گذشته به کسی اجازه ورود به حریمشان را نمی دانند چه رسد به جلوه گری و آرایش کردن. این فرهنگ که آرایش یک عمل با کلاس است هم یک باور غلطی است. اصولا آن زنی که به راحتی در دسترس دیگران است بی کلاس است. 

 

نکات دیگری هم وجود دارد که می‌توان در این باره مطرح کرد که باید بعدها به آن پرداخت البته این که نگاه دین به این مقوله چیست هم جای مباحث زیبا و بسیار دیگری دارد. 

 

 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رشوه و فساد را به شماره ۲۷۷۷ اطلاع دهید

ج اکتبر 6 , 2023
مجله نودیها – شماره تلفن ۲۷۷۷ مرکز رسیدگی به فساد ریاست جمهوری است. زنگ بزنید و رشوه و فساد را گزارش دهید.  برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 15

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...