بنزین ۱۵۰۰، یارانه قطع؛ مچکریم

اشتراک گذاری :

نودیها:چند روز پیش گزارشی تحت عنوان « بنزین ۱۵۰۰ تومانی داغ دل مردم را تازه کرد»  منتشر شد و در این گزارش صحبت از افزایش قیمت بنزین به میزان ۵۰ درصد شد. همین کافی بود که موضوع افزایش قیمت بنزین و اثرات احتمالی آن موجب نگرانی مردم برای تأمین هزینه های زندگی شود.

یکی از گلایه های مردم در این گزارش طرح این سوال ساده را از دولت بود، که “گرانی ۵۰ درصدی بنزین با افزایش ۱۰ درصدی حقوق و دستمزد چه تناسبی دارد؟”

انتشار این گزارش در تسنیم واکنش های زیادی را از سوی کاربران درپی داشته است:

حمید یکی از کاربران نوشته است: سلام . به نظر شما هزینه تولید یک لیتر بنزین برای دولت چقدر هست؟ چرا اینقدر دارند در حق مردم اجحاف می کنند؟

علی: در چنین شرایطی باید یارانه ها ۱۰برابر شود اما به جای این کار، قرار است یارانه ها را قطع کنند تا به ملت یک حال اساسی بدهند و ما ملت فقط می گوییم مچکریم مچکریم.

ناشناس: هر دم از این باغ بری  می رسد، بالاخره مسئولین عزیز هزینه های عزیزانشان در کشورهای دیگر را باید به نحوی تأمین کنند این هم بعد از اختلاس های پی در پی راه دیگری است.

رضا:من سرویس مدرسه هستم مجبورم بجای ۸۰ تومان ۱۲۰ هزار تومان از بچه ها بگیرم که بیشتر بچه های سرویس هم بچه های معلمان هستند.

ناشناس: سلام داغ دلمون تازه میشود دیگر باید قید بیرون رفتن  و تفریح را زد ما راضی نیستیم، مسئولان باید مانع گرانی برنج وغیره شوند و  قبض‌ها از حالت پلکانی بیرون بیاید.

امین: فوق العاده عمل کردند . تا حدی دیگر تحمل کنیم از شر این زندگی خلاصمون میکنند و به سلامتی منقرض می شویم .

رضا دهقان: این حرکت دو جهت داره : جهت اول برای کنترل آلودگی و ترافیک و … که خیلی موثر هست و به نظرم دیگر شاهد ترافیک و الودگی و هرج و مرج نیستیم اما جهت دوم  اگر گران بشود خیلی ها به مشکل بر میخورند ، بدون محاسبات جیب مردم انصاف نیست بنزین ۴۰۰ تومانی بشود ۱۵۰۰ تومان. فکر می کنم دولت باید جیب مردم ، خرج مردم و تورم و … رو هم مد نظر داشته باشه تا بتواند به این تصمیم عمل کنند موافق نیستم با این افزایش که میدونم به نفع هیچ کدوم از مردم نیست.

علی:بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای کنترل مصرف بی رویه سوخت و کنترل ترافیک و الودگی شهر ها قیمت مناسبی است. در کشورهای همسایه که وضعیت اقتصادی شبیه ما دارند قیمت بنزین چندین برابر است.

حسن: وضعیت اقتصادی شبیه به ما؟؟؟ کدام کشور همسایه ماهی ۹۲۰ هزار تومان حقوق ماهانه یعنی ۲۳۰ دلار در ماه به نیروی کارش حقوق می‌دهد؟؟؟

ناشناس:چرابایدبنزین پنجاه درصد گران شود. این چه قانونی است در کجای دنیا تورم اینگونه است .

ناشناس: چرا داغ مگر مردم این دولت را انتخاب نکردند مردم در واقع به گرانی و بیکاری و تورم و برجام و حقوق نجومی رای دادند و این گرانی ها برای مردم اصلا داغ نیست لطفا از این حرف ها نزنید.

jskdl

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تاریخچه‌ی شب چله

چ دسامبر 20 , 2017
نودیها:در زمان‌های کهن، که هنوز گاهشماری ماه‌های سی‌روزه پدید نیامده بود، ایرانیان حساب سال را با چله‌بندی‌هایی نگاه می‌داشتند. آنها دو چله‌ی تابستانه و دو چله‌ی زمستانه داشتند که چله‌ی بزرگ زمستانه، از آغاز دی‌ماه تا جشن سده بود و چله‌ی کوچک زمستانه، از دهم بهمن تا پایان این ماه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...