تنها کوچه قرینه تهران را ببینید

اشتراک گذاری :

شهردار منطقه ۱۱ تهران در پیشنهاد ویژه تهرانگردی در نوروز از شهروندان دعوت کرد تا از تنها کوچه قرینه شهر تهران که تمام خانه‌ها و حتی درختان آن قرینه هستند؛ بازدید کنند.

نودیها: نصراله آبادیان با بیان اینکه کوچه لولاگر متفاوت ترین کوچه پایتخت است که با معماری منحصر به فرد و قرینه بودن تمام خانه‌ها، نماها، بالکن‌ها، پنجره‌ها و درختان منحصر به فرد شده است؛ از علاقمندان دعوت کرد در تعطیلات نوروزی از گردش در کوچه قدیمی و زیبای لولاگر لذت ببرند.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین افزود: خانه‌های دوقلو رو به روی هم که ۷۶ سال پیش توسط خانواده لولاگرها با هنرمندی «استاد حسن بنا» ساخته شده‌ و درختان متقارنی که در حیاط این خانه‌ها به صورت قرینه و موازی کاشته شده، دیوارهای آجری قدیمی، قدیمی‌ترین پیتزا فروشی ایران و نزدیکی به سفارت فرانسه و ایتالیا این کوچه را تبدیل به یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر تهران کرده است.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ چندی پیش نیز با هدف حفاظت و احیای بافت تاریخی این کوچه؛ بزرگترین پروژه مرمت بافت تاریخی شهر تهران در کوچه لولاگر به اجرا در آمد و طی آن اقدامات بازآفرینی منظرشهری شامل کف سازی ومبلمان شهری اعم از نور پردازی و نیمکت از سوی شهرداری منطقه ۱۱ آغاز شد. بخش مرکزی شهر تهران در محدوده منطقه ۱۱ که ۴ کیلومتر از حصار ناصری را در خود جای داده است؛ دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که می‌توان هویت تاریخی، معماری، هنری و فرهنگی پایتخت ایران را در کوچه‌های قدیمی آن از جمله کوچه‌های سراب وزیر، کوچه لب تشنه، کوچه لولاگر و بازارچه نائب آقا و چهار سوق چوبی جستجو کرد.

به گزارش شهرداری منطقه ۱۱؛ گالری پروژه‌های آران یک مجموعه فرهنگی و هنری است که این روزها در نبش کوچه لولاگر خانه ای قدیمی را مرمت و احیا کرده و آن را تبدیل به یک پاتوق فرهنگی برای شهروندان شهر کرده است.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اعتکاف سال ۹۶ کجا برویم؟

س مارس 28 , 2017
نودیها:اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب موکد در اسلام است از همین رو مساجد جامع سراسر کشور نیز امسال مثل سال‌های پیش، میزبان معتکفان و مومنانی هستند که قصد دارند با شرکت در این مراسم و روح خود را صیقل داده و در تطهیر خویش بکوشند. بنابراین گزارش، اطلاعات برخی مساجد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...