در اندروید حرفه ای شوید

اشتراک گذاری :

وضعیت گوشی خود را با کد ها و منوهای مخفی بررسی کنید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش قصد داریم ترفند ها، آموزش ها، نکات و تنظیمات مخفی اندروید را با شما در میان بگذاریم. هرچه بیشتر در اندروید جستجو کنید، بیشتر متوجه می شوید که چه دنیای گسترده ای است که می توانید کارهای بسیار زیادی انجام دهید و در نهایت خود را در جایی ببینید که تبدیل به یک شخصی حرفه ای در اندروید شده اید و همیشه در حال کمک کردن به دوستان و آشنایان خود برای رفع مشکلات آن ها هستید. سه نکته در باره اندروید وجود دارد که اگر آن ها را بدانید، می توانید خودتان را یک حرفه ای در اندروید بدانید.
آینده را با وضعیت پردازش ببینید
در اندروید ۶، قابلیتی معرفی شده است که به شما امکان مدیریت و کنترل حافظه RAM گوشی را می دهد. این مدیریت مانند منوی وضعیت باتری گوشی است اما وضعیت RAM را نشان می دهد. این گزینه، برای شما اطلاعاتی از قبیل مدت زمان پردازش داده ها، فضای مشغول شده RAM و چگونگی وضعیت کلی را آن به شما ارائه می کند. اگر شما هم یک شخص حرفه ای در اندروید باشید، درمورد بخشی از اندروید که Process Stats واقع در تنظیمات Developer Options است آگاهی دارید که بسیار به ندرت به آن سر زده می شود و از قابلیت های آن استفاده می شود.

Process Stats  یا “وضعیت پردازش”، تقریبا تمام امکاناتی که مدیریت RAM اندروید ۶ به شما می دهد را در اختیارتان می گذارد. Process Stats حافظه سیستم را کنترل می کند، برنامه هایی که RAM زیادی مصرف می کنند را تحت نظر دارد و همچنین سرویس هایی که برنامه های مختلف استفاده می کنند را نیز در نظر دارد. در واقع این امکان به “god’s-eye-view” یا “نگاه خدا” معروف است، زیرا تمام فعالیت های گوشی را مانیتور می کند و تحت نظر دارد.  دانستن اینکه وضعیت  گوشی به چه صورت است و هر برنامه چه میزان از حافظه RAM را اشغال می کند برای عیب یابی و رفع کاهش سرعت گوشی بسیار کارآمد و مهم است.

اگر شما با Process Stats آشنایی ندارید و می خواهید بیشتر در مورد این گزینه بدانید، ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و به منوی About یا در باره گوشی مراجعه کنید و گزینه شماره ساخت یا Build Number را پیدا کنید و چند بار به صورت متوالی آن را لمس کنید تا منوی Developer Options گوشی شما فعال شود، سپس به صفحه اول تنظیمات گوشی برگردید و در بالای گزینه About، منوی Developer Options را انتخاب کنید و وارد آن شوید. Process Stats را پیدا کنید و شروع به کار کردن با آن نمایید و اطلاعات خود در مورد این گزینه را امکان دهید.
کد ها و منوهای مخفی گوشی خود را بشناسید
هر گوشی یکسری کد و منوی مخفی دارد که کاربران با استفاده از آن ها، می توانند امور زیادی را انجام دهند. از تست “GPS” و “بلوتوث” گوشی گرفته تا “عیب یابی” های بسیار تخصصی در گوشی. برای اینکه از کد ها و منوهای مخفی در گوشی خود مطلع شوید، کافیست نام مدل و برند گوشی خود را همراه با واژه  “Secret code” یا “کد مخفی” در گوگل جستجو کنید تا لیستی از این کد ها را ببینید.

بعضی از این کد ها برای همه گوشی ها ثابت است و بعضی ها مخصوص یک مدل خاص. دومین نکته ای که شخصی را تبدیل به یک فرد حرفه ای در اندروید می کند، دانستن این کد ها و چگونگی کار با آن ها است. همچنین شما با استفاده از این کد ها به منو هایی دسترسی پیدا می کنید که هیچ کاربر عادی دیگری هرگز حتی از وجود آن ها اطلاع هم نداشته است. کاربران واقعی و حرفه ای اندروید، فقط از این کدها و منوها اطلاع ندارند، بلکه همیشه و به طور مرتب از آن ها استفاده می کنند تا تنظیمات مختلف و دلخواه خود را اعمال کنند و این منو ها و کد ها هستند که تنظیمات بیشماری از قسمت های مختلف گوشی را کنترل می کنند.

عملکرد گوشی خود را در زمان واقعی کنترل کنید
سومین نکته که یک کاربر را تبدیل به یک شخص حرفه ای در اندروید می کند، دانستن این امر است که در هر لحظه گوشی او در چه وضعیتی قرار دارد و چه کاری هایی را در حال اجرا دارد. مانند Process Stats که در درجه اول مدیریت RAM را به عهده دارد، برنامه هایی هم وجود دارند که به کاربر امکان مشاهده کارایی گوشی اندروید را می دهند. فراتر از این سه نکته کلیدی(مدیریت RAM، “کدهای مخفی” و “کنترل عملکرد گوشی”)، کارهای بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند که کاربران را به یک شخص حرفه ای در اندروید تبدیل می کند.

برای مثال شما می توانید سرعت اتصال خود به اینترنت را  تست کنید، باتری گوشی خود را کالیبره کرده، از گوشی خود بنچ مارک (benchmark) بگیرید، تنظیمات شخصی و سفارشی برای صدای گوشی انجام دهید، از NFC برای انتقال فایل استفاده کنید و با استفاده از ساعت هوشمند و یاموقعیت جغرافیایی خود، به گوشی دستور دهید که لیستی از کارهای تعریف شده را انجام دهد.

در این گزارش سعی کردیم چند راه برای کار کردن با گوشی اندروید به صورت حرفه را برای شما بیان کنیم. شما نیز تجریبات خود در مورد اموری که با گوشی خود انجام می دهید را با ما به اشتراک بگذارید.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکسهای چهره‌های معروف در شبکه‌های اجتماعی(۱۱)

ش سپتامبر 12 , 2015
[Show slideshow] برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 16

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...