مضرات بازی‌های آنلاین

اشتراک گذاری :
نودیها : تب داغ بازی‌های آنلاین این روزها میان افراد جامعه زیاد دیده می‌شود و مثل این که افراد نمی‌توانند گوشی‌هایشان را از خود دور کنند به طوری که شاهد هستیم که بازی‌های آنلاین جایگزین ارتباط رودروی افراد با یکدیگر شده است و این بازی‌ها برخلاف بازی‌های دسته جمعی در گذشته هیچ حس عاطفی و انسانی را در فرد ایجاد نمی‌کند.
بازی‌های آنلاین، تفریح یا تهدید؟
حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: این بازی‌ها خطراتی را برای افراد به وجود می‌آورد و باعث می‌شود فرد از جمع‌گرایی واقعی در دنیای واقعی به جمع‌گرایی مجازی در فضای مجازی روی بیاورد و به نوعی از دنیای واقعی دوری گزینی کند.
وی افزود: این بازی‌ها به نظر حالت اعتیاد‌آور دارند چون نشانه‌هایی از وابستگی‌ها و دل مشغولی‌های فراوان به وجود می‌آورد و این باعث می‌شود فرد از پیشرفت‌ها و موقعیت‌های دنیای واقعی فاصله بگیرد.
این بار جیب هادر فضای مجازی زده می‌شود
این روانشناس ادامه داد: در بسیاری از موارد دیده شده است که بازی در فضای مجازی منجر به فریب و نیرنگ شده است، به عنوان مثال وقتی فرد با افرادی که آنها را نمی‌شناسد ارتباط برقرار می‌کند نوعی احساس وابستگی و دلبستگی روانی ایجاد می‌شود در صورتی که هیچ شناختی از حالات و روحیات آنها ندارد.
ابراهیمی مقدم تصریح کرد: در این موارد افراد شیاد و کلاه‌برداری هستند که با برقراری ارتباط با آنها فرد مورد اخاذی یا سوءاستفاده مالی و یا مواردی از این دست قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: جدای موارد ذکر شده افرادی هستند که مشکلات درون‌گرایی‌های شدید یا احساس افسردگی یا کمبود اعتماد به نفس دارند که با انجام این بازی‌ها برا این احساسات‌شان تأثیر گذاشته و افکار پرخاشگری و یا در مواردی خط اقدام به خودکشی اتفاق می‌افتد.
وقتی پایین بودن سرعت اینترنت مشکل‌ساز می‌شود
ابراهیمی مقدم گفت: علاوه بر این همبازی این کاربران در کشورهای دیگر هستند و از طرف دیگر شاهد هستیم در کشور ما سرعت اینترنت پایین است و کاربران در شب‌ها به انجام این بازی‌ها می‌پردازند که عملاً خواب و بیداری آنها دچار مشکل می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اختلال در خواب یا محرومیت طولانی مدت از خواب می‌تواند باعث به وجود آمدن حالت‌های ناخوشایند و حتی در پاره‌ای از موارد مشکلات معده و روده، زخم اثنی‌عشر، کاهش شدید سیستم ایمنی بدن می‌شود و در صورت ادامه یافتن این حالات توهم و هزیان نیز به دنبال خواهد داشت.
منبع : باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آقای روحانی! مراقب باشید «game over» نشوید

ی ژانویه 24 , 2016
سیدنظام الدین موسوی* ۱) بازی های سبک استراتژی (strategy games) امروزه در زمره محبوبترین سرگرمی های کودکان و نوجوانان عصر دیجیتال به شمار می آیند. این بازی ها به یک معنا «شطرنج»های روزگار جدیدند که با آن کودکان، مشق «بازی بزرگان» می کنند تا در فضای مجازی، چگونگی بهره گیری […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...