چگونگی چرخه ی واکنش های جنسی و رسیدن به اوج لذت

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – مسائل جنسی

به نام خدا – چرخه واكنشهاي جنسي مي‌‌تواند به چهار مرحله تقسيم شود: تحريك، پلاتو، اوج لذت جنسي و مرحله آرامش. اين مراحل تفكيك‌پذير نيستند، يعني يك مرحله، كاملا تمام نمي‌شود تا بعد مرحله ديگري شروع شود. در حقيقت اين مرحله بندي فقط براي توصيف ترتيب عكس العمل جنسي ست كه معمولا در يك روند پيوسته واقعي اتفاق مي‌‌افتد … به ادامه بروید.

 

1. مرحله انگيزش (تحريك)

وقتي بر اثر تحريك، خون در اندام جنسي جمع مي‌‌شود كليتوريس سفت مي‌‌شود و در همان لحظه مهبل شروع به ترشح مقداري ماده ليز كننده مي‌‌كند، همچنين سطح داخلي ديوار لوله واژن بر اثر نوعي فرآيند تعريق، با يك ماده ليز كننده پوشيده مي‌‌شود. سياهرگ مهبل گشادتر و پر از خون شده، رنگ مهبل تيره تر مي‌‌شود. در همين زمان ميزان ضربان نبض و فشار خون به طور قابل ملاحظه‌اي بالا رفته، در اندامهاي جنسي حرارت و تورم احساس شده و برانگيختگي زن از مرحله تحريك به مرحله پلاتو (دوام برانگيختگي جنسي) پيش مي‌‌رود.

2. مرحله پلاتو (دوام برانگيختگي جنسي):

بافت ديواره يك سوم خارجي واژن به علت پرخون شدن، متورم مي‌‌شود كه در نتيجه، موجب تنگي ورودي دهانه مهبل مي‌‌گردد. به اين مرحله سكوي ارگاسم مي‌‌گويند. در اين مرحله به نظر مي‌‌رسد [كليتوريس] در زير يك كلاهك رفته يا به داخل كشيده مي‌‌شود اما در حقيقت، كليتوريس به عنوان يك گيرنده تحريكات، درجهت پاسخ به تحريك مستقيم نواحي مجاور كمك مي‌‌كند. رحم، لوله رحم و تخمدان بزرگتر شده و تنفس، ضربان نبض و حركات زن سريعتر مي‌‌شود.

3. مرحله اوج لذت جنسي

لوله واژن به طورريتميك شروع به منقبض شدن مي‌‌كند. همچنين انقباض غيرارادي اسفنكتر مقعد نيز در اين مرحله پيش مي‌‌آيد. تعداد نبض و ميزان فشار خون بالا مي‌‌رود. افزايش انقباض عضلات و مملو از خون شدن سياهرگ موجب رسيدن به اوج لذت جنسي مي‌‌شود. همچنين بايد در نظر گرفت ارگاسم يا به طور مثال عكس العمل طبيعي زانو نمي‌تواند به زور صورت پذيرد، اين بازتابها به طور طبيعي اتفاق مي‌‌افتند.

4_مرحله آرامش:

در اين مرحله، احتقان يك سوم خارجي واژن و احتقان عروقي تغيير كرده و از بين مي‌‌رود. ضربان نبض كاهش يافته و بافتها از تورم خارج مي‌‌شوند.رنگ تيره واژن به رنگ اوليه باز گشته و اندامهاي جنسي به حالت طبيعي اوليه خود بر مي‌‌گردند. بدن آرام و سست شده و گاهي عرق مي‌‌كند. قابل ذكر است در پاسخ فيزيولوژيكي زن به تحريكات جنسي، اعضاء غير تناسلي بدن نيز واكنشهايي دارند از جمله: تغييراتي در پستان، در بعضي موارد احساس اجبار در دفع ادرار در طول آميزش يا پس از آن، افزايش فشار خون، افزايش ضربان قلب، افزايش تعداد دم و بازدم و نفسهاي عميق، تعريق ( اين واكنش در افراد متفاوت است، در مرحله رسيدن به آرامش بعضي احساس گرماي شديد مي‌كنند و بعضي احساس سرما. در بسياري موارد در قسمتهاي مختلف بدن قطرات عرق جاري مي‌‌شود.)

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سیاست در کلام آیت الله بهجت(ره)

پ آوریل 16 , 2015
اغلاط سیاسی سیاسیّون امروز… چه بسا اغلاط سیاسیِ سیاسیّون مسلمان امروز، به مراتب بدتر از آنهاست. استخدام و خادم کفّار شده اند به شرط این که رییس مسلمانان، و حاکم ممالک اسلامی باشند و آن چه کفّار می خواهند بکنند! نظیر رضا پهلوی در ایران و مصطفی کمال در ترکیه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...