یکی از نقاط قوت چارچوب توافق هسته‌ای ایران، نظام بازرسی‌هاست

اشتراک گذاری :

اخبار و تحلیل ها

 رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نظرات خود را درباره توافق هسته‌ای ایران و نظام بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای این کشور مطرح کرد.

رئیس سیا در یک مصاحبه تلویزیونی با این سوال مجری شبکه سی‌بی‌اس روبرو شد که پرسید «آیا در صورت رسیدن به توافق هسته‌‌ای با ایران سازمانهای اطلاعی آمریکا توانمندی اطمینان یافتن از داشتن اطلاعات کافی درباره تقلب ایران دارد؟».

«جان برنان» در پاسخ گفت: «یکی از نقاط قوت و قوی موجود در چارچوب توافق شده (بیانیه مشترک لوزان) که امیدواریم در توافق نهایی هم وارد شود، یک نظام قدرتمند بازرسی است. این بخشی از چارچوب توافق است که که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی به  تاسیسات هسته‌ای داشته باشد».

وی افزود: البته اعتقاد دارم که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و دیگر کشورها همچنان به همکاری برای بررسی این موضوع که‌ آیا ایران از تعهدات و مفاد مورد نظر توافق تبعیت می‌کند یا نه. ما از نزدیک با شرکای خود در این باره در حال همکاری هستیم. ما اطلاعات خوبی طی یک دهه از برنامه هسته‌ای ایران داشته ایم در نتیجه من اطمینان دارم که ما می‌توانیم از این تجربیات استفاده کنیم».

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آیا حوثی های یمن، ادعای یمانی بودن دارند؟

د ژوئن 1 , 2015
 مصطفی امیری*: باور به ظهور شخصی که جهان را پر از عدل و داد کرده و ریشه های ظلم و ستم را می چیند اختصاص به اسلام نداشته بلکه، شامل ادیان مختلف الهی و آسمانی می شود و در اسلام، مسیحیت، یهودیت، زرتشت و… به ظهور این شخص نوید داده شده است. خلاصه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...