مشکلات اقتصادی سن ازدواج خود ارضایی دولت چند همسری و جواب

اشتراک گذاری :
بسم الله الرحمن الرحیم – سوال کاربر : حالا من از شما می پرسم شما با جواب خودتون جواب سوال خودتونو میدین این شما میگید بعد از ازدواج ولی ما فقط مکانی رو می خواهیم که بشه خودمونو خالی کنیم حالا یه سوال اگه من از اون دسته ادمایی باشم که اهل هیچ کار نا مشروعی نباشی آیا چاره ای جز استمناع می مونه در ضمن ما زندگی رو سخت نگرفتیم این مشکل فقط فقط متوجه دولت مردان جمهوری اسلامی چرا چون من جوون نمی تونم با یه حقوق کارگری هم جایی استخدام شم هم تو سن کم بتونم سرمایه ای که بشه تو کار زد ویا حتی پول برای اجاره ی خونه حد اقل تا سن 30 سال غیر ممکنه حالا از فاصله ی سن بلوغ تا این سن باید من جوونی که تو این جامعه ای که پر از فحشا و تیپ های ناجور برخی از زنا تو خیابون به نظر شما راه حل دیگه ای سراغ دارید راستی اگه پیامبر اون موقع میگفت به علت تعداد زنایی بود که میگرفتن با حکمای شرعیی که اون زمان توسط پیاممبر گفته شد قابل کنترل شد ولی الان مگه مردی جرعت داره به فکر زن دوم باشه که قانونای بین زنو شوهر چه قدر سخت چون تا زن اولیه بفهمه مرد از بالا تا پایین شکافته میشد بعد ننش باید بیاد بدوزتش
 
پاسخ این مطلب در ادامه
 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
 
سلام دوست عزیز
 
هشتاد درصد آنچه شما فرمودید درست است و قابل تامل بنده هم بسیار به عنوان یک جوان مجرد به این مسایل فکر کرده ام اما قسمتهایی از صحبتهای شما قابل انتقاد است به آن میپردازم و در آخر بقیه مسایل را هم خواهم پرداخت.
 
دوست عزیز حلال خدا هیچگاه حرام و حرام خدا هیچگاه حلال نمیشود حتی اگر ما توجیهات قوی و محکمی بیاوریم این مطالبی که شما برشمردید را از این جهت نمیشود پذیرفت چرا که حرام ،حرام است و گناه ، گناه اگر از روی ناچاری ما کاری میکنیم هم توجیه گناه نمیشود این را کسی دارد به شما میگوید که خود همه ی آنچه شما در مورد جامعه و بحث تیپ و فحشا گفتید قبول دارد ، چرا اگر نمیشد و رفتارهای خودمان باعث سخت شدن ازدواج نبود بحث دیگری بود وقتی اردواج موقت ، ازدواج دائم مطرح است و من وشما و بزرگترها و دولت به آسان شدن آن کمک نمیکنیم خودمان باید گناهمان را گردن بگیریم زیرا راه وجود دارد و کسی نمیخواهد به سمت آن حرکت کند.
 
در مورد چند همسری هم البته که شما درست میگویید شرایط جامعه مهم است ، اما این هم نیازمند همان فرهنگ سازی است که بیشترین نقش را دولت ایفا میکند که متاسفانه اگر پسرفتی نباشد ، پیشرفت قابل توجهی دیده نمیشود وظیفه ما این وسط این است که در مورد همه ی موارد مثل ازدواج موقت و چند همسری که گاهی اوقات البته لازم میشود مطالبه ایجاد کرده و فشار بیاوریم که این را هم انجام نمیدهیم البته فشار اغتشاش و آتش زدن نیست بلکه ایجاد مطالبه ی عمومی فرهنگی و فشار افکار عمومی است .
 
حقیقت ماجرا این است که آنجایی که ما میگوییم باشد که خود را خالی کنیم خانه عفاف نیست چون انسان فقط نیاز جنسی نیست ، گیرم شما احساس جنسی را مهار کردی احساسات عاطفی و نیاز به همسر را چگونه میخواهی پر کنی این راهه ناقصی است ، اسلام راه ازدواج موقت را برای اضطرار گذاشته است چه کنیم ، من وشما بهره مند نمیشویم افراد دیگری بهره مند میشوند که ضرورت ندارد.
 
ازدواج آسان ، اگر ترویج و جا بیفتد خیلی از مشکلات حل میشود شما فکر کنید بعد از خواندن عقد دائم بروید در خانه خودتان یک ولیمه ای به چند نفر از هر خانواده خیلی ساده بدهید بعد به جای هزینه ای که دیگران میخواهند برای عروسی بدهند کمک کنند، همه ی فامیل کمک کنند دو جوان در خانه ای ساده مستقر شوند زندگی که آغاز شود ، خدا تضمین داده فقر بوجود نمی آید ، از ماست که بر ماست ، زمان رسول الله ازدواج بسیار آسان بود اما امروز خود جوانها هم قبول نمیکنند چون دیگرانی ازدواج آسان را و با درآمد بسیار پایین زندگی را شروع کرده اند و شده است پس میشود ما نمیخواهیم ما فقط شب عروسیمان چندین میلیون خرج میکنیم ما سخت گرفته ایم ، ازدواج تشریفات دارد در حد همین ولیمه کوچکی به اطرافیان ، فقط پول لوازم آرایشی که در شب عروسی خرج میشود جمع شود کلی از مشکلات رفع میگردد وای بر ما.
 
چند همسری بحث مفصلی است ، البته باید ضرورت داشته باشد و اگر قرار باشد همه چند همسری را تجربه کنند به نظر درست و عقلانی نمی رسد ، عرض شد این مبحث بعد از ازدواج مبحث طولانی و مهمی است که ربطی به مبحث اینجا ندارد مخصوصا آن قسمتی که مربوط به زمان پیامبر (ص) میشود البته زنان پیامبر یک بحث جدایی است این را از بنده داشته باشید زنانی را که پیامبر (ص) اختیار میکردند به جز 2 یا 3 نفری هیچکس حاضر نبود بگیرد عمدتا زنهایی بودند که نیاز به سرپرست داشتندو دلایل سیاسی و فرهنگی ، و صلاح امت هم در آن در نظر گرفته میشد.
 
اما بحث دولت ، باید گفت که دولت نقش مهمی دارد اما به نظر میرسد دولتها باید بیشتر روی بحث مسکن و شغل کار کنند و فرهنگ ازدواج و اینها بیشتر به حوزه و دانشگاه و از همه مهم تر به آموزش و پرورش بازمیگردد این را هم بگویم این طور که ما افسارگسیخته داریم ازدواج را سخت میکنیم خانه و شغل و اینها هم باشد باز سخت میشود.
 
در مورد زنهای اول هم بی انصافی نکنید وقتی مسئله ای فرهنگ نیست نه شما دارید نه او ، پس چه انتظار غلطی است فیلمهای سینمایی و تلویزیونی را مگر نگاه نمیکنید که چگونه این فرهنگ ازدواج آسان و یا قبول قوانین اسلام را سخت میکنند .
 
 
 
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 110

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خاطرات جالب و جذاب از همسرداری سرداران شهید دفاع مقدس

ش آوریل 11 , 2015
خاطراتی جالب از همسرداری سرداران شهید به گزارش سایت 598 در اولين نگاه به ميدان رزم، آنچه در ذهن تداعي مي شود چيست؟ آيا جز خون و خطر؟ اما دين مبين اسلام در صدد پرورش انسان كامل و ذوابعاد است. انسانهايي در قله شجاعت، هنگام جهاد و در قله رأفت، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...